با استفاده از سیر ترشی 10 ساله صید کوسه ماهی انجام دهید!

مطالعات نشان داده اند که فرآیند سیر ترشی 10 ساله و تخمیر میزان مواد مغذی موجود در سیر را افزایش می دهد و جذب آنها توسط بدن را آسان تر می کند.

بیشترین میزان پروتئین پس از 60 روز تخمیر در دسترس بود در حالی که بیشترین محتوای چربی و کربوهیدرات پس از 90 روز تخمیر یافت شد.

تحقیقات همچنین نشان داده است که آنتی اکسیدان هایی مانند پلی فنل و فلاونوئیدها در طول فرآیند پیری افزایش می یابد.

آنتی اکسیدان ها به جلوگیری از آسیب به سلول های شما که می تواند باعث بیماری شود کمک می کند.

از آنجایی که نمک در فرآیند تخمیر نقش دارد، اگر سیر تخمیر شده را در خانه تهیه کنید، محتوای سدیم بیشتری نسبت به سیر خام معمولی خواهد داشت.

سیر تخمیر شده بدون سدیم نیز در فروشگاه های مواد غذایی موجود است.

یک مطالعه نشان داد سیر تخمیر شده دارای سطوح بالاتری از ریبوفلاوین، α-توکوفرول و اکثر اسیدهای آمینه است، اما سطوح پایین‌تری از تیامین و اسید اسکوربیک (ویتامین C) دارد.

مزایای بالقوه سیر تخمیر شده برای سلامتی

سیر در تمام اشکال آن به دلیل اندازه اش سرشار از مواد مغذی است از جمله ویتامین های B و آنتی اکسیدان های ضد سرطان – که می تواند طیف وسیعی از مزایای سلامتی را ارائه دهد. اما ممکن است با برخی داروها تداخل داشته باشد.

تحقیقات تعدادی از فواید بالقوه برای سلامتی خوردن سیر را پیدا کرده است، از جمله سیر تخمیر شده:

اثرات تقویت کننده سیستم ایمنی

برخی از مطالعات نشان داده اند که سیر ممکن است پاسخ ایمنی بدن را تقویت کند، اگرچه شواهد بیشتری مورد نیاز است.

یک مطالعه 12 هفته ای روی انسان نشان داد که مصرف روزانه مکمل سیر در مقایسه با دارونما، سرماخوردگی را تا 63 درصد کاهش می دهد.

مطالعه دیگری نشان داد که عصاره سیر کهنه شده در دوزهای بالا (2.56 گرم در روز) روزهای بیماری ناشی از سرماخوردگی یا آنفولانزا را تا 61 درصد کاهش می دهد.