به دلیل گرانی نان خشک ایران ضایعات نان خشکی ها ورشکست شدند

از آغاز زمان، نان اساس رژیم غذایی و نان خشک ایران ضایعات تقریباً تمام تمدن ها بوده است. هر یک از ما با ضرب المثل “نان سر همه چیز است” آشنا هستیم که امروزه نیز به ویژه برای کشور ما مطرح است.

روسیه به طور سنتی یکی از کشورهایی است که سرانه مصرف نان قابل توجهی دارد (همچنین صربستان، مونته نگرو، بلغارستان، آلمان، اتریش، شیلی و غیره) که با این حال، به رهبر – ترکیه که هر یک از ساکنان آن حدود 200 نفر می خورند، تسلیم می شود.

کیلوگرم در سال به طور متوسط ​​نان. با این حال، روسیه همچنان بزرگترین تولید کننده نان چاودار است. مواد اصلی نان هنوز هم آرد (عمدتا گندم و چاودار، بلکه ذرت، برنج و غیره)، آب و نمک است.

برای شل کردن خمیر و “هوا دادن” به نان، در حال حاضر از فناوری “کلاسیک” استفاده می شود.

معرفی میکروارگانیسم ها (معمولاً مخمر نانوایی) و یک روش جایگزین: استفاده از ترکیباتی که منجر به تشکیل سریع بیکینگ پودر می شود. در طی یک واکنش شیمیایی اسید-باز – دی اکسید کربن (محصولات تولید شده با استفاده از این فناوری گاهی اوقات “نان سریع” نامیده می شود).

امروزه نانوایی ها طیف گسترده ای از انواع مختلف نان را ارائه می دهند: نان های بلند معمولی و نان های تهیه شده از آرد درجه یک، محصولات تهیه شده از غلات کامل و با افزودن سبوس، ادویه های مختلف و غیره.

خواص مفید نان
نان بخش مهمی از یک رژیم غذایی متعادل است که انرژی و مواد ساختمانی برای رشد و نمو بدن را تامین می کند. نان طعم کمی دارد: برخلاف بسیاری از غذاها، ما می توانیم آن را چندین بار در روز برای سالیان متمادی بخوریم.

نان در کنار غلات و سیب زمینی یکی از منابع مهم کربوهیدرات های پیچیده در رژیم غذایی انسان است که انرژی لازم را برای بدن تامین می کند. نان همچنین حاوی پروتئین گیاهی است.

با این حال، مانند سایر محصولات غلات، پروتئین نان کاملاً متعادل نیست: این پروتئین دارای کمبود نسبی اسیدهای آمینه لیزین و ترئونین است. پروتئین های گلوتن گلیادین و گلوتنین نقش مهمی در تهیه نان دارند و به آن سفتی و کشسانی می بخشند. وجود ریزمغذی ها (منگنز، سلنیوم، نیاسین، آهن و …) در نان نیز باید مورد توجه قرار گیرد.