تاریخچه نودلیت و خواص فوق العاده آن

نودل تاریخچه طولانی دارد و یکی از کاربردهای عمده برنج است محصولات، به اشکال مختلف، مانند نودالیت تند 75 گرمی، خشک و فوری، تنوعی را در مورد استفاده از برنج در رژیم غذایی ما ایجاد می کنند نودل برنج به عنوان یک غذای اصلی که ساختار آن عمدتاً از پسرفت نشاسته ناشی می شود، فواید بدون گلوتن و شاخص گلیسمی پایین را دارد.

ما ریشه های تاریخی، ویژگی های مواد خام، وضعیت فعلی فناوری و روند توسعه محصول در تولید رشته فرنگی برنج را ارائه کرده ایم فن آوری فرآوری رشته فرنگی لمینت شده به عنوان نوع جدیدی از رشته فرنگی برنج توصیف می شود که می تواند توسط خطوط فرآوری رشته فرنگی موجود گندم تولید شود.

مواد اولیه و افزودنی ها در رابطه با نقش عملکردی آنها و کیفیت محصولات نهایی مورد بحث قرار می گیرند این فصل یک ماده مرجع جامع برای محققان، مهندسان و سایر متخصصان علاقه مند به رشته فرنگی برنج است.

رنگ رشته
ظاهر نودل اولین “ارزیابی” کیفیت نودل است که توسط مصرف کنندگان انجام می شود و بر اساس ارزیابی ذهنی در محل خرید است مستقل از نوع نودل، WSN یا YAN، مشترک در همه نودل ها، نیاز به ظاهری روشن و بدون لکه است شدت رنگ بستگی به نوع رشته دارد و هر ترکیبی از کرم، سفید، زرد تا زرد قوی امکان پذیر است.

به عنوان مثال، نودالیت سبزیجات باید خامه ای باشد – کمی زرد زرد لیمویی رامن ژاپنی، نودل چینی خشک معمولاً سفید و رنگ زرد قوی هوکین.

در حالی که هیچ روش استاندارد بین المللی برای اندازه گیری رنگ رشته فرنگی وجود ندارد، تحقیقات قابل توجهی وجود دارد که دستورالعمل هایی برای اندازه گیری رنگ ارائه می دهد به طور معمول، دو روش برای اندازه گیری رنگ رشته وجود دارد، روش tristimulus و روش طیف سنجی.

روش tristimulus مبتنی بر سه حسگر است که رنگ قرمز، سبز و آبی را نشان می‌دهند، در حالی که روش طیف‌سنجی مبتنی بر چندین حسگر برای هر طول موج خاص است (هچر، 2010) رایج ترین اجزای رنگی گزارش شده برای نودل ها عبارتند از L* با اشاره به سفیدی و روشنایی، b* اندازه گیری زرد و آبی، و a* اندازه گیری قرمز و سبز.

احتمالاً دلیل فقدان رویکرد استاندارد برای اندازه‌گیری رنگ نودالیت گوشت آماده، بحث قابل توجهی در مورد نحوه ارائه نودل به دستگاه برای اندازه‌گیری، از جمله پس‌زمینه مورد استفاده و همچنین ضخامت ورق نودل است.

سوله و همکاران (2007) اندازه‌گیری رنگ ورق‌های نودالیت تند کره ای را در ضخامت نوری نامحدود پیشنهاد کرد، به این معنی که اندازه‌گیری رنگ تحت تأثیر رنگ پس‌زمینه قرار نمی‌گیرد (بنابراین استفاده از کاشی‌های سفید، کرم یا سیاه به عنوان پس‌زمینه تأثیری بر خوانش‌ها ندارد) رنگ رشته های پخته شده را می توان با ضخامت بی نهایت با استفاده از روشی که توسط کراسبی (1991) توسعه یافته است، ارزیابی کرد.

پس از جوشاندن، آبکشی و تخلیه، 60 گرم رشته فرنگی را در یک شیشه پلاستیکی قرار داده و رنگ آن را با استفاده از یک فنجان نمونه آگترون برای فشرده سازی نودل اندازه گیری می کنیم و رنگ آن با استفاده از کروما متر Minolta CRC-310 اندازه گیری می شود.

  • منابع:
    1. Noodle color is the first “assessment” of noodle quality made by consumers and is based on subjective evaluation at the point of purchase.
  • تبلیغات: 
    1. سقوط قیمت سکه و دلار در اسفندماه
    2. استفاده افراد مشهور از روبالشی‌های ابریشمی
    3. نکات طلایی برای میلیاردر شدن
    4. مادری که با فلفل توانست جان دخترش را نجات دهد اما…