خواص کشمش برای تقویت بینایی!

کشمش سرشار از فیتونوترینت های پلی فنلی است که آنتی اکسیدان هایی هستند که به تقویت بینایی شما کمک می کنند آنتی اکسیدان های موجود در مویز سیاه بی دانه با کاهش اثر رادیکال های آزاد که بینایی را تضعیف می کند و باعث تخریب عضلانی و همچنین آب مروارید می شود، به محافظت از چشم ها کمک می کند همچنین از آنجایی که کشمش دارای ویتامین A، بتاکاروتن و A-Carotenoid است و برای چشم فوق العاده مفید است.

8. برای مراقبت از دهان و دندان:
کشمش حاوی اسید اولئانولیک است که یکی از مواد شیمیایی گیاهی است که برای ایمن نگه داشتن دندان ها از پوسیدگی، پوسیدگی و همچنین دندان های شکننده ضروری است.

مویز سیاه از رشد باکتری ها در دهان جلوگیری می کند تا دندان ها را سالم نگه دارد از آنجایی که آنها حاوی مقدار مناسبی کلسیم هستند، از لایه برداری یا شکستن دندان ها نیز جلوگیری می کنند بور موجود در کشمش برای پایین نگه داشتن تجمع میکروب در دهان مفید است.

اگر به شدت در تلاش برای افزایش وزن هستید، پس این کشمش بهترین دوستان شما هستند کشمش سرشار از فروکتوز و گلوکز است و به شما انرژی زیادی می دهد آنها به شما کمک می کنند بدون انباشته شدن کلسترول بد وزن داشته باشید.

10. برای استخوان های خوب:
کشمش همچنین حاوی مقادیر خوبی از کلسیم است که برای سلامت استخوان مفید است آنها به شما از آرتروز و نقرس کمک می کنند.

کشمش برای پوست:
کشمش مغذی است، انرژی زیادی می دهد و حاوی مواد غذایی کم چرب است اینها به حفظ سلامت و زیبایی پوست کمک می کنند در زیر به برخی از فواید کشمش برای پوست اشاره می شود:

برخلاف کرم های موضعی، مویز ایرانی با محافظت از سلول ها در برابر هر گونه آسیب، از پوست از داخل محافظت می کند آنها مملو از فنل هستند، یک آنتی اکسیدان که از آسیب رادیکال های آزاد به سلول های پوست، کلاژن و الاستین جلوگیری می کند این به تاخیر در ظاهر شدن علائم پیری مانند چین و چروک، خطوط ظریف و لک کمک می کند.

آنتی اکسیدان های موجود در کشمش سیستم ترمیم پوست را سرعت می بخشد، پوست را حجیم می کند و از آسیب آن جلوگیری می کند. آنها همچنین سلول های پوست را جوان می کنند و از افتادگی پوست جلوگیری می کنند.

کشمش حاوی رسوراترول است، ماده ای که برای حفظ سلامت پوست بسیار مفید است سلول های سمی و سیاه را از خون خارج می کند تا خون را تصفیه کند همچنین به بهبود تولید گلبول های قرمز در بدن کمک می کند این به نوبه خود پوست را شفاف، براق و مغذی می کند.

مسمومیت خون، همچنین به عنوان اسیدوز شناخته می شود، وضعیتی است که باعث افزایش اسیدیته در بدن می شود این می تواند منجر به عوارض پوستی مانند کورک، جوش و پسوریازیس شود مقادیر بالای منیزیم و پتاسیم موجود در مویز بدون هسته اسید معده را خنثی می کند این به درمان اسیدوز کمک می کند و پوست را سالم و بدون مشکل نگه می دارد.

  • منابع:
    1. Are Raisins Good For You? These 13 Benefits Will Tell You
  • تبلیغات: 
    1. نحوه ساخت انواع مبلمان
    2. تاثیر روتختی بر بدن انسان
    3. تولید انواع مدل از پشم شیشه
    4. دانشجویان چینی موفق به اختراع چمدان هوشمند شدند!