نخ های بکار رفته در پارچه ترمه!

الیاف نساجی مصنوعی
الیاف مصنوعی توسط انسان از الیاف طبیعی، معمولاً سلولز، از طریق دگرگونی های شیمیایی ساده تولید می شود این دگرگونی ها به این دلیل اتفاق می افتد که پلیمرها در طبیعت دارای سطح نامنظم یا طول ناکافی برای تبدیل به رشته های بلند هستند.

رایج ترین پارچه ترمه در این دسته ابریشم مصنوعی است، اصطلاحی که برای توصیف تمام نخ های تولید شده از مشتقات سلولز استفاده می شود بسته به فرآیند شیمیایی مورد استفاده، می توان انواع مختلفی از نخ ها را به دست آورد (ویسکوز، کوپر، استات و غیره).

این الیاف، دقیقاً به دلیل مصنوعی بودن، دارای چندین مزیت هستند: قطر آنها می تواند به ظرافت و طول مورد نظر برسد، روشنایی و کدورت آنها قابل کنترل است، می توان آنها را در هر زمانی در طول فرآوری رنگ آمیزی کرد و به دلیل عملکرد بالاتر، عملکرد بالاتری دارد عدم وجود ناخالصی.

کابل ها را روی قرقره ها خراش دهید

الیاف نساجی با منشاء مصنوعی
الیاف مصنوعی از طریق فرآیندهای سنتز پیچیده با استفاده از مواد خامی که به ندرت در طبیعت در دسترس هستند به دست می آیند آنها همچنین به عنوان ساخته دست بشر شناخته می شوند.

همچنین به دلیل اینکه پارچه های آب گریز هستند، رنگرزی آنها دشوار است و به رنگ های خاصی نیاز دارند.

الیاف نساجی عموماً شامل مواد منگنه کوتاهی هستند که آستر ندارند، بلکه به یکدیگر چسبیده اند تا لایه ای با ضخامت و قوام پارچه ترمه شیک مشخصی مانند نمد را تشکیل دهند.

الیاف مصنوعی 55 درصد از الیاف تولید شده برای پوشاک و مبلمان را نشان می دهد و بر اساس طبقه بندی پلیمرهایی که آنها را تشکیل می دهند به “خانواده ها” تقسیم می شوند الیاف مصنوعی اصلی نایلون، الیاف پلی استر و الیاف اکریلیک هستند.

الیاف مصنوعی با وزن مخصوص کم مشخص می شوند که عملکرد بافتی بالا، ترموپلاستی، آب گریزی، سهولت در شستشو و مقاومت در برابر سایش را ممکن می سازد از سوی دیگر، ویژگی های منفی پایداری حرارتی کم، جذب رطوبت کم، قابلیت تنفس کم و الکترواستاتیک است.

در بخش نساجی، از فرآیندهای مختلف ریسندگی الیاف است که نخ ها را به دست می آوریم، که به نوبه خود، پارچه را تولید می کنند اغلب، با ترکیب افکت‌ها، الیاف و رنگ‌ها، انواع مختلفی از نخ‌ها پدیدار می‌شوند که بافت‌های جدیدی را به پارچه ترمه اصفهان ارائه می‌کنند.

بسته به ترکیب الیاف، طول، پیچ و تاب و ضخامت آنها، تغییرات کیفیت و قیمت ارائه شده توسط بخش نساجی به دست می آید.

با توجه به بروشور دوخت، استفاده و حفاظت از پارچه ترمه ابریشم که توسط TexBrasil Decor تهیه شده است، ویژگی های اصلی نخ های مورد استفاده در بخش نساجی را در زیر بررسی کنید:

عنوان، که شماره گذاری کابل است، در واحد تک بیان می شود هر چه مقدار بالاتر باشد، سیم ضخیم تر است.
تله های آن که در تله در متر مشخص شده اند برای سیم بسته به کاربرد، به کابل های گشتاور بزرگتر و کوچکتر نیاز داریم.

  • منابع:
    1. Fibras textiles: todo lo que necesitas saber– Manual Audaces
  • تبلیغات: 
    1. کدام نوع از عرقیات گیاهی برای بهبود و عملکرد قلب خوب است؟
    2. کیف مهمترین وسایل امروزی
    3. فواید بادام چیست
    4. با صرفه جویی کردن تبدیل به فردی ثروتمند شوید