ویژگی های نایلون دسته دار مرغوب

ویژگی های نایلون چیست؟
اکنون که می دانیم برای چه چیزی استفاده می شود، اجازه دهید برخی از خواص کلیدی نایلون دسته دار خانگی (PA) را بررسی کنیم نایلون یک کوپلیمر متراکم است که از چندین نوع مونومر مختلف در ترکیب با یکدیگر تشکیل شده است.

می توان آن را به روش های مختلفی تولید کرد، معمولاً با تقطیر از نفت خام شروع می شود، اما می تواند از زیست توده نیز تولید شودنایلون به عنوان یک ماده “ترموپلاستیک” (در مقابل “ترموست”) طبقه بندی می شود که به نحوه واکنش پلاستیک به گرما اشاره دارد مواد ترموپلاستیک در نقطه ذوب خود به مایع تبدیل می شوند – در مورد نایلون 220 درجه سانتیگراد بسیار بالا است.

یکی از ویژگی های مفید در مورد ترموپلاستیک ها این است که می توان آنها را تا نقطه ذوب خود گرم کرد، سرد کرد و دوباره گرم کرد بدون اینکه تخریب قابل توجهی داشته باشد به جای سوزاندن، ترموپلاستیک هایی مانند نایلون به مایع تبدیل می شوند که به آنها اجازه می دهد به راحتی قالب گیری تزریقی و سپس بازیافت شوند.

در مقابل، نایلون سفید دسته دار را فقط یک بار می توان گرم کرد (معمولاً در طی فرآیند قالب گیری تزریقی) اولین گرمایش باعث می شود مواد ترموست (شبیه به اپوکسی 2 قسمتی) گیر کنند و در نتیجه یک تغییر شیمیایی ایجاد می شود که قابل برگشت نیست.

اگر بخواهید برای بار دوم یک پلاستیک گرماسخت را تا دمای بالا گرم کنید، می سوزد این ویژگی باعث می شود که مواد ترموست نامزد ضعیفی برای بازیافت باشند.

چرا نایلون اغلب استفاده می شود؟
نایلون اغلب در چرخ دنده‌ها، بوشینگ‌ها و یاتاقان‌های پلاستیکی به دلیل ویژگی‌های ذاتی اصطکاک کم استفاده می‌شود نایلون لغزنده ترین پلاستیک موجود نیست – معمولاً اگر اصطکاک کم تنها مورد توجه است، استال را توصیه می کنیم.

با این حال، عملکرد بالا در سایر خواص مکانیکی/شیمیایی/حرارتی آن را به انتخاب خوبی برای قطعاتی تبدیل می‌کند که می‌توانند سایش زیادی داشته باشند.

نایلون همچنین یک نایلون مشکی دسته دار فوق العاده مفید برای کاربردهایی است که هم به مواد پلاستیکی و هم به دمای ذوب بالا نیاز دارند همچنین فوق العاده متنوع است.

نایلون را می توان برای مصارف بسیار متنوعی تطبیق داد، زیرا انواع مختلفی در تولید وجود دارد و خواص مواد قابل تنظیم این گونه ها ناشی از مواد مختلف نایلون می تواند با آن ترکیب شود.

در Creative Mechanisms، ما از نایلون در چندین کاربرد در طیف وسیعی از صنایع استفاده کرده‌ایم چند نمونه شامل موارد زیر است:

محصولات مصرفی (مانند اسباب بازی) ما در گذشته روی یک روروک مخصوص بچه‌ها کار می‌کردیم که در نهایت در نایلون طرح دار فانتزی پر از شیشه قالب‌گیری شد.

مدل‌های پرینت سه بعدی برای کاربردهای گرمای بالا زمانی که ABS یک گزینه نیست (اگرچه این یک گزینه است، ما معمولاً از مواد کامپوزیت نایلونی بیشتر برای استحکام آنها و کمتر برای عملکرد دمایی آنها هنگام چاپ سه بعدی استفاده می‌کنیم)
چرخ دنده برای انتقال مکانیزم.

  • منابع:
    1. Everything You Need To Know About Nylon (PA)
  • تبلیغات: 
    1. سبزیهایی خوش عطر پودر شده
    2. پیدا شدن بشکه فلزی در قطب شمال
    3. راز مردی که توانست در 24 ساعت سرمایه اش را سه برابر کند
    4. واکنش کشور های همسایه به افزایش ارسال محصولات صادراتی از ایران