با مصرف جو دوسر رژیمی افزایش وزن را تجربه کنید!

امروزه تمامی افراد در سنین نختلف از جو دوسر رژیمی برای صبحانه مصرف می کنند و حقایق تغذیه ای جو خشک چیست؟ با ما همراه باشید.

جو به طور عمده یک کربوهیدرات است. آنها از 13 درصد پروتئین، 15 درصد چربی و 71 درصد کربوهیدرات تشکیل شده اند. در اینجا نگاهی به تجزیه غذایی رایج جو دوسر و آنچه ما معمولاً آن را به عنوان می خوریم – بلغور جو دوسر است:

کالری: 153

پروتئین: 5 گرم (گرم)

چربی: 3 گرم

کربوهیدرات: 27 گرم

فیبر: 4 گرم

شکر: 0 گرم

حقایق تغذیه ای بلغور جو دوسر چیست؟
بلغور جو دوسر (جوی دوسر قدیمی، پخته شده در آب؛ 1 فنجان)

کالری: 163

پروتئین: 5 گرم

چربی: 3 گرم

کربوهیدرات: 32 گرم

فیبر: 4.5 گرم

شکر: 1 گرم

9 غذای فوق العاده که به هضم غذا کمک می کند
آیا در منظم ماندن مشکل دارید؟ به سراغ این غذاها بروید که می توانند به تقویت سلامت گوارش شما کمک کنند

فواید جو و بلغور جو دوسر برای سلامتی
یک غلات کامل، جو دوسر سرشار از فیبر، ویتامین B و مواد معدنی فسفر، منیزیم و روی است.

دستورالعمل های MyPlate وزارت کشاورزی ایالات متحده توصیه می کند حداقل نیمی از غلات خود را از غلات کامل تهیه کنید – بیش از نیمی از آن حتی بهتر است. بر اساس مطالعه ای که در دانشکده بهداشت عمومی هاروارد در مجله JAMA Internal Medicine منتشر شده است.

چراکه مصرف غلات کامل و خطر مرگ و میر را در بیش از 100000 مرد و زن مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد، افزودن غلات کامل به رژیم غذایی ممکن است به شما کمک کند عمر طولانی تری داشته باشید.

به ازای هر وعده اضافی روزانه غلات کامل، بدون توجه به سایر عوامل رژیم غذایی و سبک زندگی، خطر مرگ کلی یا مرگ ناشی از بیماری قلبی به ترتیب 5 و 9 درصد کاهش می یابد.

و اگر بین غلات سرد و بلغور جو دوسر گرم انتخاب دارید، سراغ جو دو سر بروید. یک مطالعه کوچک نشان می دهد که در مقایسه با غلات مبتنی بر جو دوسر، بلغور جو دوسر به لطف فیبر بتا گلوکان که باعث سیری می شود، اشتها را سرکوب می کند.