مهریه عروسی 1 تن پودر پسته خشک بود!

کولین پودر پسته خشک مهم برای سیستم عصبی است و حافظه را بهبود می بخشد. با تنظیم سطح انسولین در بدن بر متابولیسم کربوهیدرات ها تأثیر می گذارد. انتقال و متابولیسم چربی ها را در کبد تقویت می کند.

کمبود کولین در رژیم غذایی منجر به رسوب چربی در کبد، آسیب کلیه و خونریزی می شود.

– پسته محصولی پرکالری است.

آنها حاوی حداکثر 60٪ چربی، تا 18٪ پروتئین گیاهی و کربوهیدرات، و همچنین مقادیر قابل توجهی از ویتامین ها، مواد معدنی و اسیدهای آمینه مهم هستند.

شایان ذکر است که تا 90٪ چربی های تشکیل دهنده این آجیل “خوب” هستند، یعنی غیراشباع و بسیار سالم هستند.

این آجیل حاوی مقادیر زیادی ویتامین E است که به عنوان یک آنتی اکسیدان طبیعی شناخته می شود و بدن را جوان می کند و همچنین ویتامین C، ویتامین B، پتاسیم، فسفر، منیزیم، کلسیم و آهن دارد.

از جمله، پسته منبع عالی مس، منگنز و همچنین پروتئین، فیبر غذایی، تیامین و فسفر است.

علاوه بر این، پسته سرشار از آنتی اکسیدان های پلی فنلی، مقدار قابل توجهی لوتئین و زآگزانتین است.

خواص مفید پسته

ویتامین PP که در پسته موجود است، هضم را بهبود می بخشد و پس زمینه هورمونی بدن را عادی می کند، اغلب برای جلوگیری از تشکیل کلسترول و خلاص شدن از شر پلاک های آترواسکلروتیک استفاده می شود.

ویتامین B1 (که تیامین نیز نامیده می شود) بدن را در هنگام استرس شدید فعال نگه می دارد. فعالیت ذهنی را تحریک می کند، بدن را پس از یک بیماری جدی، جراحی یا زایمان بازیابی می کند.

تیامین مانند سایر ویتامین های B به مبارزه با بی خوابی کمک می کند و سیستم عصبی را به طور کلی تقویت می کند. و ویتامین B2 باعث حفظ جوانی و خاصیت ارتجاعی پوست، تبدیل مواد مغذی به انرژی و افزایش جوانی می شود.

ویتامین B5 (معروف به اسید پانتوتنیک) به سوزاندن چربی اضافی و جذب سایر ویتامین ها کمک می کند، که به ویژه برای افراد مسن بسیار مهم است.